2010-02-07

[Java] Gra w Kółko i Krzyżyk - 1. Wstęp

Odkopałem dziś małą grę (Kółko i Krzyżyk), którą jakiś czas temu "popełniłem" za pomocą Javy na zakończenie kursu z programowania obiektowego. Zrobiłem do tej gry również małą specyfikację. Cały mój wysiłek, który włożyłem w ten mały projekt zakończył się co prawda zdobyciem dyplomu ale sama gra nigdy nikomu się nie przydała. Zagrało w nią kilka osób (które do tego zmusiłem) a na kod źródłowy patrzyłem jedynie ja i Pan egzaminator.
Uznałem, że to trochę szkoda i że fajnie byłoby udostępnić ją tutaj - może komuś się przyda w zrozumieniu podstaw projektowania obiektowego na przykładzie języka Java. Ledwo udało mi się znaleźć ten programik co jeszcze bardziej umocniło mnie w przekonaniu, że warto go opublikować - również w celu archiwizacji. ;)
Jeśli wygooglaliście ten post bo też macie takie "zadanie domowe" na zaliczenie to chciałbym Wam doradzić byście spróbowali najpierw sami zmierzyć się z tym tematem. Proces tworzenia może być bardzo przyjemny a efekt może przynieść wiele radości - jeśli w całości dokonacie tego sami. Poza tym projekt nie jest idealny - działa ale na pewno można go wykonać lepiej.
Zaprezentuję wszystko zaczynając od dokumentacji - dopiero na końcu (jako efekt finalny) udostępnię grę, w którą będzie można zagrać i którą będzie można ściągnąć i obejrzeć "od środka" (udostępnię oczywiście kod źródłowy). Dokumentacja składać się będzie z założeń i kilku diagramów UML, które mam zamiar tutaj przenieść w ciągu tego tygodnia.

Podoba Ci się ten wpis? Kliknij w reklamę. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz